fredag 18 september 2009

Vilken hemsk upptäckt jag gör nu!


Åh hemska tid, gräsliga värld, du tunga uppenbarelse! Va nudå tänker ni ... vad har tagit åt människan!
Jo det skall jag tala om för er - upptäcker just nu - eller det har jag väl gjort länge länge sedan, men tanken kom så starkt nu - att vad GAMMAL jag har blivit! Och så FÖRÄNDRAD också! I kroppen, men inte i själen och det inre. Men kroppen är tröttare, tyngre, fluffsigare, mera sådana här åldersfräknar har dykt upp på händer och armar, gråare hårstrån och ögonbryn än förr - ja tecknen är många och har funnits där ett längre tag - men shit vaddå - vad spelar det för roll egentligen - jag LEVER ju och ANDAS - bara att passa på att NJUTA så länge man kan och får, även om allt har rangerats i mitt yttre!
Ja se detta var nog skrivet med både sanning och humor och lite vemod också - för visst har kroppens ungdom och sommartid försvunnit och ersatts mera av senhösten och vinterintåget!

1 kommentar:

  1. Jepp där befinner jag oxå mej...på hösten då då...hihi...
    Faaast...de e rätt skönt ändå..
    Man accepterar sej själv på ett annat sätt..
    Med alla skavanker=))
    Kraamizar Git

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥